Styring af salgsaktiviteter
Det handler ikke kun om at evaluere en persons endelige omsætning – resultater alene fortæller ikke meget om, hvordan man er nået dertil, og det kan være misvisende. Det handler om at tage det ene stykke information og virkelig dykke ned i, hvad det betyder, og analysere alle de aspekter, der bidrog til at opnå det pågældende indtægtsresultat.
Lær en ny måde at arbejde på, som vil hjælpe dig med at gentage tidligere succeser og/eller korrigere dine handlinger, når resultaterne er skuffende, ved at identificere styrkerne og svaghederne ved dine (teamets) salgsaktiviteter. Tag styringen af dine salgsaktiviteter til næste niveau, og planlæg fremtidig succes.
Få mere at vide
Er du interesseret? Læs produktarket igennem! Uanset om du er interesseret i et eller flere emner – vi sørger for, at din træning passer til dine og din organisations behov.
Leveringsformat
100 % digitalt eller i kombination med fysisk eller virtuel undervisning.
Historiefortællende tilgang med en salgsrepræsentant og deres leder eller kollega. Videoer, øvelser, spørgeskemaer, dokumenter, der kan downloades, interaktive scenarier, digitale casestudier og åbne fora for at komme i kontakt med fællesskabet. Alle materialer er kompatible med bærbare computere, tablets og smartphones.
Oversigt over programmet
RAC-PASS-modellen hjælper med at analysere de faktorer, der påvirker salgsresultaterne, for at udvikle en passende handlingsplan. Dette vil sikre, at de opnåede resultater er i overensstemmelse med virksomhedens salgspolitik
Kompetence
- Viden
- Viden
- Motivation
Kundeportefølje
- Kvaliteten af det kommercielle forhold
- Tiltrækningskraft
- Antal kunder
Mobilisering
- Ledere
- Salgsrepræsentanter
Resultater
- Salgspolitik
- Eksterne faktorer
- Interne faktorer
Salgsaktivitet
- Mængde
- Retning
- Kvalitet
- Planlæg salgsaktivitet

Sales activity management – quick answers
Hvad laver en salgschef?
Salgschefen er ansvarlig for at lede og styre et team af sælgere. Ud over at rekruttere og træne nye medlemmer sætter salgschefen salgsmål, analyserer data og skaber træningsprogrammer for sælgerne.
Hvad er salgsrepræsentanter?
Personer, der interagerer direkte med kunder og forsøger at overtale dem til at købe et produkt eller en service fra deres virksomhed.
Hvad er forskellen på et salgskoncept og en salgsstrategi?
Salgskonceptet lægger fundamentet for strategien og skitserer nøgleelementer som kundens købs- og salgsrejse, kontrolprocesser og organisationsstruktur for salgsprocessen.
Hvad er forskellen mellem distributionssalg og salg?
Distributionssalg henviser til salg af et produkt gennem en distributionskanal, f.eks. en grossist eller detailhandler, i stedet for direkte til slutbrugeren. Salg refererer derimod til den samlede proces med at sælge et produkt eller en service, som kan omfatte distributionssalg såvel som direkte salg til forbrugere.
Hvad er det moderne koncept for salg?
Det moderne salgskoncept omfatter typisk en kundecentreret tilgang, hvilket betyder, at man sætter kundens behov og ønsker i centrum for salgsprocessen. Det omfatter brug af data og analyser til at forstå kundernes adfærd og præferencer og brug af teknologi til at personliggøre salgsoplevelsen.

Kom godt i gang
Kontakt os for at høre mere
Uanset hvad udfordringen er, har Mercuri International et læringsforløb til dig. Gennemse vores andre læringsforløb, der bringer træning til, hvor du er, og når det passer dig. Har du brug for en skræddersyet løsning? Kontakt os for at få det til at ske!