Omsætning af messetilstedeværelse til håndgribelig forretningsvækst for agroindustrien

Overgå konkurrenterne med et program til opkvalificering af bløde færdigheder

En førende aktør i landbrugssektoren havde en lang tradition for at deltage i de største globale messer. Men år efter år lykkedes det ikke at forbedre kundetilfredsheden eller opnå et målbart investeringsafkast. For at vende udviklingen henvendte virksomheden sig til Mercuri International for at få målrettet uddannelsesstøtte.

Udfordringen

En førende aktør i landbrugssektoren havde en stærk tradition for at deltage i de bedste globale messer. Men år efter år lykkedes det ikke at omsætte investeringen til øget kundetilfredshed eller målbar ROI.

På trods af betydelig fodtrafik stod virksomheden over for:

  • Usystematisk leadgenerering på standen
  • Midlertidigt personale, der manglede evnerne til at engagere og konvertere besøgende
  • Glemte muligheder på grund af et overvældende antal besøgende
  • Stagnerende Net Promoter Scores (NPS) sammenlignet med konkurrenterne

Løsningen på problemet

Mercuri International implementerede et målrettet program til opkvalificering af bløde færdigheder for alle, der repræsenterede kunden på messen, herunder universitetsvikarer, marketing- og salgspersonale. Hvert teammedlem modtog rollespecifik træning designet til at:

  • Definere klare messemål for både kunden og de besøgende
  • Mestre kunsten at hilse på og engagere alle besøgende
  • Bruge spørgeteknikker til at afdække reelle interesser
  • Identificere og fremme salgsmuligheder på stedet
  • Optimere tidsstyring for at håndtere spidsbelastningsperioder uden at miste kvalitet
  • Brug historiefortælling til at kommunikere brandets værdi og innovation

Resultatet

Kunden opnåede den højeste NPS i messens historie og overgik alle konkurrenter. Som følge heraf førte programmets succes til, at det blev udbredt til andre messeinitiativer.

I dagens konkurrenceprægede landbrugsmarked er messer mere end bare en tradition – de er en strategisk mulighed. Med den rette tilgang kan enhver interaktion omdannes til et varigt forretningsforhold og målbar vækst.

Vores kunde havde deltaget i førende globale messer i sin branche i årevis, men havde endnu ikke forbedret sin NPS i forhold til konkurrenterne eller demonstreret et meningsfuldt ROI fra arrangementerne. Budgettet blev betragtet som en tabt omkostning.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?