VELUX måde at erobre fjernsalg på: Sådan tilpasser du dig og får succes med den “nye virkelighed”

At navigere i Covid-19-udfordringer og fokusere på vigtige mål

VELUX Gruppen har forbedret livsmiljøer verden over i over 75 år ved at levere tagvinduer og ovenlysvinduer. Med produktion og salg i over 40 lande er det et førende brand i byggebranchen. Men pludselig var VELUX nødt til at forholde sig til de udfordringer, som Covid-19 medførte, og fokus var primært på tre mål.

Udfordringen

VELUX stødte på nye udfordringer under covid-19-krisen og måtte tilpasse sig for at bevare konkurrenceevnen og effektiviteten. De identificerede tre fjernforretningsudfordringer: forbedring af fjernsalg, identifikation af nye praksisser for fjernsalgsledelse og opretholdelse af personalets motivation og personaleledelse under krisen.

“Jeg er virkelig imponeret over, hvor hurtigt Mercuri var i stand til at hjælpe os med at udforme og levere en 100 % virtuel salgstræningsplatform under C19-krisen til vores central- og østeuropæiske team. Vi kan virkelig se, at det har forbedret vores virtuelle salgsprocesser og givet vores medarbejdere et tiltrængt motivationsboost i denne svære periode.”

Marko Sladoje, administrerende direktør, Central- og Østeuropa
Adaptive leadership

Løsningen


Et 100 % virtuelt træningsprogram til vores salgsstyrker blev udviklet og leveret. Der blev også gennemført en serie på tre webinarer for salgsledelsen for at dele bedste praksis og diskutere implementeringen af nye arbejdsmetoder nu og i fremtiden.

Resultatet

Resultater for VELUX efter samarbejdet

  • Efter samarbejdet med Mercuri International oplevede VELUX både umiddelbare effekter og langsigtede fordele af programmet.
  • Forbedrede salgsmøder og motivation af salgsteamet samt et bredere perspektiv på, hvordan man driver forretning virtuelt, var nogle af resultaterne.

VELUX er en global leder inden for dagslys- og friskluftløsninger til bygninger. Virksomheden blev grundlagt i 1941 i Danmark og har specialiseret sig i design og produktion af tagvinduer, ovenlysvinduer og persienner, der forbedrer indeklimaet med naturligt lys og ventilation. Med et stærkt engagement i bæredygtighed og energieffektivitet opererer Velux i mere end 40 lande og innoverer løbende for at skabe sundere og mere komfortable boligområder.

Konklusion

Webinarerne har hjulpet med at introducere en
mentalitetsændring i det regionale ledelsesteam,
som vil udgøre et vigtigt link til den langsigtede
digitale strategi og vores salgsplanlægning i
miljø efter krisen.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?