Styrke salgskompetencerne hos folk med en meget teknisk profil

Læs, hvordan Mercuri International hjalp en kunde, der havde brug for at gå fra en reaktiv salgsproces i fotobranchen til en proaktiv salgstilgang på det konkurrenceprægede telefonmarked.

Udfordringen

Virksomheden skulle gå fra en reaktiv til en proaktiv salgsproces ved at gå ind på det konkurrenceprægede telefonmarked og forsøge at erobre markedet for mobiltelefoner og internettet. Der var brug for et skift fra den tidligere forretning, samtidig med at man udviklede salget ved at styrke de tekniske medarbejderes salgskompetencer.

Shot of a colleagues having a meeting in a workshop

“Dette program er blevet belønnet med Golden Trophy i kategorien “Salgstræning” af magasinet Action Commerciale.”

Virksomhedens salgsdirektør
Sales skills for technical profiles

Løsningen


Der blev skabt en integreret 6-trins-proces. For at komme ind og blive bemærket på markedet blev der skabt salgsmodeller og specifikke klasser til forskellige roller.

Resultatet

  • Performance på abonnementssalg stiger støt
  • Betydelige stigninger i perifere produkter
  • Salgsmængden i de uddannede butikker er steget med 22 % sammenlignet med salget i alle forretninger, som kun er steget med 13 %
Sales skills for technical profiles
Sales skills for technical profiles

Konklusion

Effektive salgsstrategier skaber reelle resultater. Find ud af, hvordan andre virksomheder øger deres performance og opnår succes!

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?