Campari & Mercuri International: drikkevarebranchens perfekte blanding

Styrkende salgstræning for den globale drikkevareindustris leder.

Med over 50 premium- og superpremiummærker er Campari Group en af de største aktører i den globale drikkevareindustri. Camparis produkter har hovedkvarter i Sesto San Giovanni i Italien og findes i over 190 lande verden over, og koncernen beskæftiger omkring 4.000 mennesker på verdensplan.

Vi har talt med Barbara Forlino, Commercial Capabilities Manager hos Campari, om hendes rolle, de udfordringer, hun står over for, og hvordan samarbejdet med Mercuri International har hjulpet hende med at skabe salgstræning for Campari.

Udfordringen

Campari introducerede e-handelsprogrammer for at forbedre kunderelationerne og opretholde servicekvaliteten i et skiftende kommunikationslandskab. Barbaras mål var at skabe et træningsprogram for over 150 salgsledere for at etablere dem som brancheeksperter, der var i stand til at besøge salgssteder og påvirke mixologer og barejere.

“… Vi opdagede (Mercuris) evne til at spille globalt og handle lokalt – til at følge en enkelt person og give os en digital løsning. Meget nemt, meget smart og 100 % tilpasset vores billede. Der var en (blanding af) international troværdighed, innovation, digitalt tilbud og en-til-en pleje af en person.”

Barbara Forlino, Campari

Løsningen


Camparis digitale læringsrejse blev tilpasset deres behov, og overgangen til digital træning blev forretningskritisk under pandemien, da holdene ikke var i stand til at træne under mere konventionelle forhold. Mercuris tilgang revolutionerede Camparis træning i format og skala og nåede ud til et bredere publikum gennem digital læring.

“… Mercuri har opnået en ægte troværdighed hos salgsstyrken, fordi de kan tale salgets sprog, men også coache på samme tid. De har en dyb forståelse af salgs- og forhandlingsprocessen og de udfordringer, der er specifikke for HoReCa (Hotels – Restaurants – Catering), så der er en tillid der. Det er personen, der gør forskellen.”

Barbara Forlino, Campari

Resultatet af samarbejdet

Resultater for Campari efter samarbejdet

  • På trods af historiske forstyrrelser i barbranchen sørgede Camparis uddannelsesprogram for kontinuitet gennem digital læring og opretholdt en følelse af fællesskab og motivation for medarbejderne under nedlukninger.
  • Barbara Forlino understregede vigtigheden af digital træning for at give næring til en følelse af fællesskab under sociale begrænsninger.

Campari er en ikonisk italiensk aperitif, der er kendt for sin karakteristiske røde farve og unikke bittersøde smag. Den blev skabt i 1860 af Gaspare Campari i Novara, Italien, og er blevet et symbol på raffinement og italiensk håndværk. Campari er lavet af en hemmelig blanding af urter, krydderier og frugtinfusioner og er den vigtigste ingrediens i klassiske cocktails som Negroni og Americano. I årenes løb har det udviklet sig til et globalt anerkendt brand, der repræsenterer ånden i den italienske aperitivo-kultur.

Konklusion

Når Mercuri siger “global rækkevidde, lokal ekspertise”, er det mere end en tagline. En måde at se forskellen mellem “ok” og “fantastisk” træning er salgstræningskonsulenternes evne til at få en dybtgående forståelse af en virksomheds behov og arbejde sammen med dem om at designe en træningsløsning, der fungerer for dem og deres arbejdsstyrke, og støtte dem på hvert trin.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?