Salg i nedgangstider – Bliver dine teams trænet med de rette værktøjer til jobbet?

Det er ikke nogen overraskelse, at salgsstrategier skal ændres for at imødekomme de skiftende krav og sammenhænge på det nuværende marked. Det er ikke noget nyt – tilpasningsevne og fleksibilitet har altid været nøglen til salgssucces. Men det er hastigheden, hvormed markedet ændrer sig, der giver hovedpine. Hvor virksomheder tidligere måske tilpassede sig hvert kvartal, har de seneste begivenheder krævet en fremskyndelse af denne proces, hvilket kræver en endnu højere grad af smidighed.

Udfordringen

I 2020 stod virksomheder over for hidtil usete udfordringer. Den globale pandemi tvang mange organisationer til hurtigt at gå over til fjernarbejde, hvilket forstyrrede den traditionelle salgsdynamik. Derudover gjorde den økonomiske usikkerhed kunderne mere forsigtige i deres købsbeslutninger, hvilket krævede, at salgsteams gentænkte deres strategier for at forblive effektive på et marked i udvikling.

Selling during challenging times

“I gode tider har små og mellemstore virksomheder råd til at bruge noget af deres tid og ressourcer på at lande store kunder. Men i den nye normale situation er virksomheder af beskeden størrelse nødt til at optimere hastigheden af deres pengestrømme snarere end deres gennemsnitlige aftalestørrelse.”

John Greathouse
Master Prompt Engineering for B2B

Løsningen implementeret af Mercuri – en dybtgående og bred analyse


For at løse disse udfordringer gennemførte Mercuri International en dybdegående undersøgelse på tværs af forskellige brancher, herunder finans, lægemidler, byggeri og forbrugsvarer. Undersøgelsen involverede ledere på C-niveau, salgsledere, HR- og uddannelsesfolk for at forstå, hvordan virksomheder tilpassede deres salgstræningsstrategier for at udstyre deres teams med de rigtige værktøjer til succes.

Hvis du vil vide mere om undersøgelsens resultater, kan du læse her.

Resultatet

Med denne indsigt designede Mercuri International målrettede træningsprogrammer, der gjorde det muligt for virksomheder at tilpasse sig nye udfordringer. Ved at fokusere på nøglefærdigheder som fjernsalg og relationsstyring i virtuelle miljøer opretholdt organisationerne produktiviteten og reagerede effektivt på kundernes behov på trods af de vanskeligheder, som pandemien og den økonomiske usikkerhed medførte.

Konklusion

Se, hvordan vores løsninger har hjulpet succesfulde virksomheder med at nå deres mål. Læs vores succeshistorier for at se virkelige eksempler på, hvordan vores strategier har gjort en forskel. Find inspiration til din virksomhed!

Selling during challenging times

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?