En global bank udpegede Mercuri International til at levere 35 relationsbaserede forhandlingsprogrammer til 316 bankrådgivere på tværs af fem afdelinger på ti måneder. Den kommercielle effekt har været enorm, og uddannelsesinvesteringen blev tilbagebetalt i løbet af de første tre måneder.
Udfordringen
En global bank udpegede Mercuri International til at levere 35 relationsbaserede forhandlingsprogrammer til 316 bankrådgivere på tværs af fem afdelinger i løbet af ti måneder.
Opgaven var at levere salgsforbedringsprogrammer, der opfyldte præstationsmålene til tiden og inden for budgettet, samtidig med at effekten blev målt gennem feedback fra deltagerne og investeringsafkast.


Løsningen
Mercuri målte effekten af sine programmer ved hjælp af RAC-modellen (Results, Activities, Competence) sammen med Kirkpatricks 4-niveau-metode. Denne tilgang vurderede træningsreaktioner, erhvervelse af færdigheder, anvendelse på arbejdspladsen og kommerciel effekt. Den understøttede med succes programimplementeringen, drev løbende forbedringer og demonstrerede et dokumenteret afkast af kundernes investeringer.
Resultatet
- Træningsfeedback viste 98% tilfredshed, og 99% var villige til at anbefale kurset.
- Der var en forbedring på 14 % i forhandlingsforståelse og -tillid inden for 90 dage.
- Den kommercielle effekt omfattede eksempler som en reduktion på 1 mio. pund i bankeksponering, en forbedring af marginen på 2 % og en øget kundeindtægt på 132.000 pund.
- Uddannelsesinvesteringen blev tilbagebetalt inden for de første tre måneder, hvilket gjorde den selvfinansierende.

Konklusion
Uddannelsen gav betydelige forbedringer i tilfredshed, færdigheder og kommerciel effekt med et klart investeringsafkast inden for tre måneder.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?