I den hurtige globale forretningsverden er det vigtigere end nogensinde at have en fremadrettet strategi. BabyBjörn tog dette til sig og startede en spændende rejse i 2023. De samlede deres bedste salgsledere fra hele verden for at styrke deres ekspertise inden for kundeplanlægning og smarte salgsstrategier.
Med markeder, der strakte sig fra Asien til Europa og Nordamerika, stod de over for en udfordring. Men de havde en klar vision – at udstyre deres ledere med den viden, der er nødvendig for at kunne navigere i dagens komplekse forretningsklima. Sammen med Mercuri International udviklede de en global salgstræning med fokus på Key Account Management og værdibaseret salg. Programmet var baseret på en hybrid metode, der kombinerede digitale moduler med virtuelle og klasseværelsesbaserede træningssessioner.
Udfordringen
I 2022 startede BabyBjörn en spændende udviklingsrejse for sine topsalgschefer fra EMEA, Japan, Korea, Sydøstasien, Kina og Nordamerika.
Målet var enkelt – at styrke salgschefernes kompetencer inden for strategisk kundeplanlægning og inspirere dem til at skabe innovative, værdiskabende forretningsløsninger.
De udvalgte ledere skulle også forbedre deres evne til at genforhandle aftaler i et globalt miljø i konstant forandring.


“Samarbejdet med Mercuri International, der startede i 2023, har hjulpet os med at udvikle og harmonisere den måde, vi arbejder på som et brand på et globalt marked, og har givet os værktøjer og viden til at levere stærkere værdi til vores partnere og forbrugere internationalt.”
Martin Eisele, global salgsdirektør, BabyBjörn
Løsningen implementeret af BabyBjörn og Mercuri
I tæt samarbejde med BabyBjörns globale salgsdirektør, Martin Eisele, implementerede Mercuri International et Key Account Management-program baseret på hybrid læring, der består af digital træning blandet med fysisk og virtuel klasseværelsestræning.
Den digitale del af programmet gav deltagerne mulighed for at fordybe sig i teorier og koncepter på forhånd. Det gav dem mulighed for at fokusere mere på at udveksle erfaringer under klasseundervisning, hvilket også førte til stærkere teamwork i virkelige arbejdssituationer. Målet med træningen var at opnå en langsigtet udvikling af deltagernes færdigheder. Derfor blev der arrangeret Sales Labs, hvor deltagerne arbejdede sammen i små grupper om forskellige udfordrende cases. Det sikrede en konstant vækst i viden, som igen førte til øget performance. I mellemtiden brugte deltagerne de teorier og modeller, de havde lært under uddannelsen.

“Indholdet af træningen, og hvordan den også omfattede vores egne værktøjer, skabeloner og processer, gjorde det meget praktisk og hurtigt at implementere i vores daglige drift, og vi kan hurtigt se forbedrede resultater i den måde, vi arbejder med salg på.”
Martin Eisele, global salgsdirektør, BabyBjörn
Resultatet
Resultater efter samarbejdet for BabyBjörn
- Øget viden om strategisk kundeplanlægning inden for deltagernes forretningsområder
- Forbedret evne til at skabe værdibaserede forretningsløsninger
- Øget holdånd og bedre samarbejde i salgsteamene
Martin Eisele, global salgsdirektør hos BabyBjörn, siger:
Denne rejse med Mercuri International har hjulpet os på så mange måder. Ikke kun ved at forbedre og udvide vores færdigheder og kompetencer som sælgere, men også ved at komme tættere på hinanden, samarbejde, dele erfaringer og lære af hinanden og bede om hjælp.
Da træningen fandt sted efter den globale pandemi, og vi også havde mulighed for at mødes som gruppe, gav det naturligvis en masse “ekstra” værdi – men selv efter de egentlige træningssessioner er interaktionen fortsat.
Ligesom mange andre virksomheder står vi over for nye muligheder og udfordringer som følge af den hurtige udvikling i forbrugsvareindustrien, den stigende tilgængelighed og gennemsigtighed af information, både for kunder og forbrugere, og den øgede konkurrence. Det er også derfor, det er så vigtigt for os at investere i vores medarbejdere for at sikre, at vi kan tilføre værdi til vores kunder, og at vi kan understøtte vores brand-drevne og rentable vækstforventninger, som vi har som virksomhed.
Den måde, træningen var organiseret på, med fysisk og virtuel klasseundervisning blandet med digital træning og Sales Labs-workshops, er blevet meget godt modtaget af deltagerne. Også det faktum, at vi arbejder ud fra rigtige cases og kunder og integrerer vores eksisterende værktøjer og processer fra BabyBjörn, gjorde det meget kompatibelt i det daglige arbejde. En udfordring, vi havde, var, at vi gjorde dette i vores globale organisation med teams i Japan, Sydkorea, Kina, Hong Kong. Europa og USA – men den hybride tilgang gjorde det muligt.
BabyBjörn er en svensk familieejet virksomhed, der har sat familien først siden 1961 og fremstillet sikre og veldesignede kvalitetsprodukter til babyer og forældre i hele verden. I årtier har de lyttet til og lært af forældre og eksperter, hvordan man skaber must-haves til forældre, der kan bruges og elskes i lang tid. De brænder for at forenkle hverdagen, fremme nærhed og hjælpe familier med at nyde alle de dyrebare øjeblikke i småbørnsårene.


Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?