Hvordan FESTOOL opnåede fremragende salg med Mercuri International

Revitalisering af salgsstrategien: en rejse mod fremragende salg på et marked i forandring

Festool er kendt som en global premiumproducent af elværktøj og systemer til professionelle håndværkere. Festool har haft succes på markedet i over 90 år og er kendetegnet ved en høj grad af kundeorientering. Men på grund af ændringer på det globale marked og hos kunderne var de nødt til at gentænke og finde en vej til Sales Excellence.

Udfordringen

Den udfordring, Festool stod over for, var internationaliseringen af handelen med deres forhandlere, ændringer i forhandler- og kundeadfærd på grund af digitalisering og at få deres unikke værdier igennem til slutkunden.

“Processen med konstant at stræbe efter excellence i salget er et komplekst og stort emneområde. Det kan ikke bare håndteres “fra den ene dag til den anden”.

Dr. Herwig Mehrwald, chef for globalt salg Festool GmbH

Løsningen på problemet


Med det formål at forbedre salget og etablere en førsteklasses distribution lancerede Festool i 2013 et program for fremragende salg. Det bestod af to dimensioner, kanalstyring og salgsstyrkeledelse, som fokuserede på at optimere processer og øge salgseffektiviteten.

Resultatet

Resultater for Festool efter samarbejdet

  • I 2016 samarbejdede Festool med Mercuri International om at tilbyde Festool-specifikke træningskurser globalt.
  • Programmet har leveret over 250 kurser i 20 lande.
  • Regelmæssig træning med Mercuri-undervisere er en vigtig del af Festools initiativ for fremragende salg.

Festool er et førende tysk mærke, der specialiserer sig i elværktøj af høj kvalitet til træbearbejdning, byggeri og bilindustrien. Festool blev grundlagt i 1925 og er kendt for sin præcision, holdbarhed og innovative teknik, hvilket gør det til et førstevalg for fagfolk over hele verden. Håndværkere og professionelle har tillid til Festool, som fortsat sætter standarden for fremragende elværktøj.

Konklusion

Ifølge DR. Herwig Mehrwald, Head of Global Sales – FESTOOL GMBH: “Vores ledere er en nøglefaktor i vores sales excellence-program! Uden deres aktive deltagelse, støtte og opfølgning på programmet og dets respektive fokusemner er chancerne for succes ret små.”

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?