Udfordringen
Hewlett-Packard (HP) ønskede at forbedre den strategiske tænkning og kapacitet hos sine kommercielle direktører og omdanne dem til ægte General Managers. Det primære mål var at skabe bæredygtig og rentabel vækst ved at styrke den strategiske planlægning og udførelse i organisationen. HP havde især brug for
- Samme kvalitet på tværs af alle de forskellige lande
- Viden om forretningsledelse
- En pålidelig virksomhed, der allerede har ekspertisen og de rigtige folk


“Jeg kan godt lide ordet længere sigt. Succes er baseret på længere sigt, man skal være konsekvent over tid for at få gode resultater og for at sikre, at det, man bygger op, holder for evigt.”
Pierre Jover, Vice President og General Manager Channel Sales PPS EMEA, Hewllett Packard

Løsningen
I samarbejde med Mercuri International og PMI udviklede HP programmet “Fly High Senior Management Development”. Dette skræddersyede initiativ omfattede:
- Dybdegående analyse – Identificering af nøgleområder for forbedring for at tilpasse træningen til HP’s specifikke behov.
- Samarbejdsrådgivning – fælles udvikling af målrettede løsninger til at tackle kritiske udfordringer.
- Intensiv træning – Fokuserede sessioner designet til at forbedre færdighederne i strategisk planlægning og udførelse.
- Strategisk implementering – Anvendelse af erhvervet viden på projekter i den virkelige verden.
- Konsolidering af resultater – Løbende overvågning og evaluering for at sikre langsigtet effekt.
Resultatet
Resultater for HP efter samarbejdet
- Resultater først og fremmest: fra negativ til positiv fortjeneste. År efter år og ikke lige pludselig, selvfølgelig. Det tog tid, men resultaterne kom.
- Voksende omsætning og samtidig overskud. Det var ifølge Pierre Jovar det bedste resultat, fordi det var muligt at engagere hele organisationen og være på samme side, samtidig med at ledelsen var engageret, hvilket var en succes.
- Samtidig blev folk forfremmet både inden for virksomhederne og uden for i store virksomheder. De har været i stand til at vokse i forskellige virksomheder og på forskellige niveauer, og det var fantastisk.
Hewlett-Packard (HP) er en global teknologileder, der er kendt for sin innovation inden for personlige computere, print og virksomhedsløsninger. Med et stærkt engagement i bæredygtighed og digital transformation leverer HP banebrydende produkter og tjenester, der styrker virksomheder og forbrugere over hele verden. Fra højtydende bærbare computere og printere til avancerede IT-løsninger fortsætter HP med at forme fremtidens teknologi gennem pålidelighed, effektivitet og innovation.

Konklusion
Fly High Senior Management Development-programmet gav HP’s kommercielle direktører de strategiske færdigheder, der er nødvendige for at skabe bæredygtig vækst og rentabilitet. Ved at omdanne salgsledere til ægte General Managers styrkede HP sin markedsposition og beviste, at investering i fremragende lederskab fører til målbar forretningssucces.
Video-indsigt
For at få en dybere forståelse af programmet og dets virkning kan du udforske en række interviews med Pierre Jover, Vice President & General Manager Channel Sales PPS EMEA hos HP. Disse videoer giver et omfattende overblik over programmets udvikling, udførelse og resultater og viser værdien af strategisk salgsledelsestræning.
Hvorfor Mercuri – Hvorfor valgte HP Mercuri International/PMI.
Analyse – Hvilken analyse foretog vi for at sikre, at vores løsning fokuserede på de problemer, der ville gøre den største forskel for HP.
Rådgivning – Hvordan arbejdede vi sammen om at opbygge løsningerne.
Træning – Hvad omfattede træningen?
Implementering – Hvordan blev programmet implementeret.
Konsolidering – Hvordan blev programmet konsolideret.
Resultater – De økonomiske resultater, HP har målt fra programmet
Råd til andre – Hvilke råd HP giver til andre, der står i en lignende situation.
Resultater for virksomheden – hvad har effekten været på virksomheden.
Resultater for medarbejderne – hvad har effekten været på medarbejderne.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?