Øget salgskonvertering i butikkerne

Mercuri International hjalp en kunde i detailbranchen med at forbedre styringen af kundeporteføljen og med at forbedre målingen af effekten af gevinster eller tab af kunder.

Udfordringen

At skabe vækst på et modent marked ved at forbedre salgsstrategier og positionere nærbutikker som vigtige vækstdrivere. Forbedre salgseffektiviteten ved at optimere 80 salgsrepræsentanters aktiviteter for at opnå maksimal effekt.

“Vi har meget aggressive konkurrenter, som foretager store investeringer på salgsstederne, og der er systematisk overbud på de kommercielle vilkår.”

Virksomhedens salgsdirektør

Løsningen


Et partnerskab siden 2008 om hvert af virksomhedens strategiske emner relateret til salg. Der har været tre nøgleprogrammer, som i høj grad har bidraget til at nå målene for hver af udfordringerne.

“Meget professionelle konsulenter, præcis diagnose, passende og tilpasningsdygtige metoder, der virkelig skabte resultater.”

Resultatet

  • En generel forbedring i forhold til: antal salgsbesøg og konverteringsrate
  • Bedre sæsonprognoser
  • Bedre styring af kundeporteføljen
Increasing in-store sales conversion
Increasing in-store sales conversion

Konklusion

Effektive salgsstrategier skaber reelle resultater. Find ud af, hvordan andre virksomheder øger deres performance og opnår succes!

Vil du vide mere om, hvordan vi kan arbejde sammen med din organisation?