Mercuri Social Selling Program kan øge din forståelse af, hvordan du kan forbedre din virksomheds sociale salgssucces

Socialt salg er ikke en dille. Sælgere, der bruger social selling, har 51% flere møder med større chancer for succes. Mercuris Social Selling Program kan hjælpe din virksomhed med at integrere social selling i salgsprocessen for at maksimere fordelene uden at spilde dyrebare ressourcer.

Det er set, at 90 % af potentielle kunder siger, at de ikke vil tage imod et koldt opkald. 75 % af køberne siger, at de bruger sociale medier i deres beslutningsproces. Det har gigantiske konsekvenser for virksomhedernes salgsstrategier. Og ikke alle virksomheder tilpasser sig denne tendens med succes. Ifølge en anden undersøgelse mener 68 % af de professionelle sælgere, at salgsprocessen ændrer sig hurtigere, end deres organisationer tilpasser sig den.

Dette program ser på, hvor netop social selling giver mening for et helt landskab af salgsaktiviteter fra erhvervelse af nye kunder til account management. Det viser også de rigtige måder at se på de forskellige sociale salgsplatforme, der er i brug – LinkedIn, Twitter og andre som Xing, Conrad Pro osv. Programmet sigter mod at uddybe din forståelse af, hvad der skal til for at få succes med social selling som virksomhed, og hvad det betyder for den enkelte sælger med hensyn til at forbedre evnen til social selling.

Programmet starter med en gennemgang af de sociale mediekanaler, der bruges i øjeblikket, og omfatter en undersøgelse af holdningerne til socialt salg. Ved hjælp af en interaktiv workshop-stil hjælper programmet deltagerne med at kaste et kritisk blik på den nuværende salgsproces. Det opbygger de færdigheder, der er nødvendige for at få succes med socialt salg ved hjælp af praktiske situationer og eksempler fra det virkelige liv.

Til aktiviteter efter sessionen giver programmet en handlingsplan for, hvad salgschefen vil gøre med sit salgsteam for at forbedre brugen af social selling. Der er også mulighed for coaching/virtuel coaching i forhold til socialt salg og salgsledelse og en opfølgning på sundhedstjekket af de sociale medier.

“Salgsteams står i dag over for at skulle håndtere en helt anden købsadfærd end tidligere. For at få succes er de nødt til at tilpasse sig og mestre ny praksis. Som verdens førende inden for udvikling af salgspræstationer er Mercuri International i en unik position til at hjælpe salgspersonale med at udvikle de færdigheder, der er nødvendige for bedre at komme i kontakt med og engagere sig i de mere informerede og selvstændige kunder i det3. årtusinde”, siger Frank Herbertz, CEO for Mercuri International.

Mercuri-hvidbog om socialt salg

Kontakt til:

Frank Herbertz, præsident og CEO Mercuri International Group
Telefon: 46 8 705 29 39 46 8 705 29 39
E-mail: press@mercuri.net.stg.synot.io

Daniela Vidakovic Lundin, global marketingchef
Mercuri International Group AB
Telefon: 46 8 705 29 34
E-mail: press@mercuri.net.stg.synot.io

Download brochuren