Mercuri International udvider og styrker sit tilbud og sin positionering ved at købe ProSales

Mercuri International har i dag købt ProSales. ProSales er en førende svensk forsknings- og managementkonsulentorganisation, der er specialiseret i B2B Sales Excellence. ProSales vil styrke Mercuri Internationals kernekompetence omkring Sales Excellence og positioneringen af Mercuri International som en tankeleder på markedet.


ProSales består i dag af to separate virksomheder:

  • ProSales Consulting – ledelsesrådgivning inden for inden for B2B Commercial Excellence og
  • ProSalesInstitute – B2B-salgsforskning og -værktøjer værktøjer, netværk og events.

Henrik Munthe, CEO ProSales Consulting: “Vi er meget begejstrede for at blive en del af og styrke Mercuris værdikæde. Kombinationen af ProSales’ indsigt og Mercuris solide læringsløsninger gør det muligt for vores fælles kunder at træffe endnu bedre beslutninger om investeringer i Sales Excellence og at få mere værdi ud af vores kombinerede leveringskapacitet.”

Markus Ejenäs, administrerende direktør for ProSales Institute: “Vi ser meget frem til at slå os sammen med Mercuri International. Deres globale fodaftryk giver en fantastisk platform for international udvidelse af vores tilbud inden for salgsledelse. Kombinationen af Mercuris fodaftryk og vores forskning betyder, at vi kan udvide det fællesskab, der tager del i og bruger vores forskningsbaserede indsigt i Sales Excellence.”

Frank Herbertz, præsident og CEO Mercuri International: Jeg er overbevist om, at ProSales vil styrke Mercuris kernekompetence omkring Sales Excellence gennem deres dokumenterede ekspertise inden for Commercial Excellence. ProSales vil understøtte Mercuris globale tilbud inden for konsulentydelser, events, forskning og indsigt. For vores kunder betyder det, at de med Mercuri International og ProSales sammen kan finde en lokal og global partner ved siden af deres egen værdikæde fra design af salgsstrategi via strategiimplementering til realisering af bedre salgsresultater.”

Begge virksomheder er meget komplementære, så ProSales vil styrke Mercuri Internationals tilbud og positionering som en førende aktør på markedet. ProSales vil støtte Mercuri International ved at udvide det kombinerede globale tilbud inden for salgsbegivenheder og salgsindsigt og ved at udvide den eksisterende salgsrådgivningsvirksomhed.

Om ProSales

ProSales guider ledere og virksomheder inden for B2B mod fremtidens markedsføring og salg. Baseret på vores forskning hjælper vi ledere og virksomheder med at skabe bæredygtig organisk vækst. Siden 2000 har vi flyttet grænsen for Sales Excellence i samarbejde med førende internationale virksomheder.

Kontakt

Frank Herbertz, præsident og administrerende direktør
e. press@mercuri.net.stg.synot.io T. 46 8 705 29 00

daniela Vidakovic Lundin, global marketingchef
e. press@mercuri.net.stg.synot.io T. 46 8 705 29 34

Markus Ejenäs, administrerende direktør ProSales Institute
e. markus. ejenas@prosales.com T. 46 73 370 21 17

henrik Munthe, administrerende direktør ProSales Consulting
e. henrik.munthe@prosales.com T. 46 70 274 28 05