I oktober udnævnte Association of Talent Development Maersk Line til vinder af den prestigefyldte BEST Awards. Prisen anerkender organisationer, der har demonstreret virksomhedssucces gennem medarbejdernes talentudvikling. Maersk Line fik førstepladsen bl.a. for sin interne læringsmodel, CARE PROgram, der er udviklet i samarbejde med Mercuri International.
Ved en prisuddeling i Washington D.C. præsenterede Association of Talent Development (ATD) vinderne af de årlige BEST Awards, talentudviklingsbranchens strengeste og mest eftertragtede anerkendelse. I konkurrencen om dette års priser havde næsten 150 organisationer fra 13 lande indsendt bidrag til ATD. Alle organisationer indsendte kvantitative og kvalitative oplysninger til ATD om deres talentudviklingspraksis og -programmer. Ansøgningerne blev vurderet i en streng blindgennemgang af medlemmer af BEST Awards’ rådgivende udvalg, en gruppe bestående af eksperter på området.
Maersk Line er anerkendt som nummer et i verden
Maersk Line, et stort containerrederi, der er en del af Maersk Group, vandt førstepladsen i BEST-priserne. Centralt for sejren var Maersk Lines toplederes engagement i medarbejderudvikling og et stærkt partnerskab mellem Human Resources, globale funktioner og projektteams i opbygningen af specialisering og funktionel ekspertise til at drive Maersk Lines strategi. Dette omfatter alle funktioner og afdelinger som f.eks. kundeservice.
Maersk Line-succes for kundeservice – CARE PROgram
Maersk Line har sammen med Mercuri International udviklet og implementeret et program for fremragende kundeservice, der omfatter en intern læringsmodel kaldet CARE PROgram. CARE PROgram er blevet implementeret i over 100 lande og har involveret mere end 400 kundeserviceledere og over 2000 kundeservicemedarbejdere. Det var et komplekst og vanskeligt projekt, men indsatsen gav pote. Cary Bailey-Findley, global leder af Learning & Organizational Development hos Maersk Line, tilskriver programmets succes to faktorer: det engagement, som kundeserviceorganisationen udviste, og det stærke partnerskab med Mercuri International.
“Det, jeg forventede af en leverandør, var, at de virkelig arbejdede sammen med mig og forudså alle potentielle problemer og løste dem, før de blev til problemer. Med Mercuri International fik jeg alt det. Jeg tror ikke, at vi kunne have fået BEST-prisen uden CARE PROgram, og vi kunne ikke have gjort det uden Mercuri International.” siger Cary Bailey – Findley.
Se vores videoer for at finde ud af mere om Customer service excellence-programmet
