Et øjebliksbillede af branchen for hybrid salg

Mange virksomheder er gået over til en mere hybrid salgsmodel, der kombinerer online- og offline-kanaler for at optimere deres salgsprocesser og forbedre produktiviteten.

Mercuri Internationals seneste undersøgelse af over 800 virksomheder i Benelux, Finland, Frankrig, Italien, Sverige, Storbritannien og Tyskland viser, at effekten af online kundebesøg på salgskapaciteten er fire gange højere end besøg på stedet, hvilket gør fremtiden for salg klart hybrid.

Ifølge undersøgelsen var der et fald på 44 % i besøg på stedet og en stigning på 137 % i onlinebesøg i 2021 sammenlignet med 2019. På trods af dette skift blev salgsmålene overskredet med 103 % i samme periode, hvilket indikerer, at indførelsen af en hybrid salgsmodel kan bidrage til et løft i salgsproduktiviteten.

Når virksomheder fortsætter med at gå over til hybridsalg, er effektiv styring af denne ændring afgørende for fremtidig forretningssucces. For at få succes med at samarbejde med kunder på tværs af flere kanaler skal virksomheder investere i den rigtige teknologi og uddannelse af deres salgsteams. At finde balancen mellem online- og offline-interaktioner vil være nøglen til at give en personlig og problemfri kundeoplevelse. Se undersøgelsens resultater i infografikken.