Det virtuelle klasseværelse – træning, der kommer til dig

Det kinesiske ordsprog “Måtte du leve i interessante tider” har aldrig været mere virket mere relevant – rejserestriktioner, politisk uro, ekstremt vejr. Læg dertil kravene om bæredygtighed og grønne initiativer, og det kan virke svært at holde styr på det hele og samtidig forblive konkurrencedygtig i forretning – især når det drejer sig om uddannelse. Vi har brug for en løsning, der kan tilpasse sig tiden.

Virtuelle klasseværelser tilbyder netop det – en måde at holde sig opdateret på, holde sig ajour med nye tendenser og udvikle vores færdigheder, uanset hvad der sker i verden. Men virtuelle klasseværelser er ikke kun en god backup, når vi ikke kan mødes personligt – de tilbyder en måde at løse en række andre udfordringer på:

En virtuel læringssession kan reducere omkostningerne ved at eliminere rejse og opholdsudgifter. Den tid, der går fra dine medarbejderes arbejdsdag, er også da der ikke spildes tid på at rejse frem og tilbage. Din organisationers CO2-fodaftryk falder, mens produktiviteten stiger. Det er win-win.

Faktisk er korte og spredte virtuelle sessioner ikke kun praktiske, da de giver mulighed for træning i arbejdsstrømmen – de giver også mening fra et læringsperspektiv. Virtuelle sessioner bidrager til en fleksibel og og alsidig læringsrejse, der passer perfekt til den moderne arbejdsplads og skræddersyet til den lærendes behov.

Det er derfor, Mercuri International er så begejstret for at kunne tilbyde dig denne mulighed. Vi forstår, at det er et ret nyt koncept, så hvorfor ikke tage et kig på fAQ’erne nedenfor? Vi er sikre på, at de vil hjælpe dig med at opdage fordelene ved et virtuelt klasseværelse.

Hvad er virtuel træning?

Virtuel træning er en synkron læringsbegivenhed, der foregår på en dedikeret platform med en underviser/facilitator. Det kan være en enkelt begivenhed eller en række forskellige sessioner. Underviseren afholder hver session live, med alle deltagere tilsluttet på samme tid. Det gør det muligt for folk fra forskellige geografiske områder og tidszoner at lære sammen uden omkostningspåvirkning indvirkning.

Hvor længe er sessionerne?

Længden af hver session varierer normalt mellem 1 og 2 timer timer, afhængigt af de emner, der dækkes, læringsmålene og deltagernes elevernes behov og tilgængelighed. Det betyder, at træningen foregår i arbejdsgangen, så deltageren kan arbejde resten af dagen. Påvirkningen på arbejdsdagen er minimal sammenlignet med traditionelle daglange træningssessioner sessioner.

Hvordan ser det virtuelle klasseværelse ud? Kan deltagerne interagere med facilitatorer og med hinanden?

Det samarbejdende, interaktive element er netop det, der adskiller denne læringsform fra de envejswebinarer, som de fleste har sat før før. Det virtuelle klasseværelse er spækket med funktioner, der giver deltagerne mulighed for at deltage aktivt og interagere med hinanden hinanden, selv om de ikke fysisk er i samme rum. Nøglen til succes, er imidlertid facilitatorens erfaring med at håndtere det virtuelle klasseværelse, at følge bedste praksis for elevinddragelse og at bruge det fulde potentiale i det virtuelle miljø. Mercuri har en stærk arv inden for læringslevering og -facilitering, der følger bedste praksis og gennemprøvede metoder, der er optimeret til alle læringsmodaliteter.

Hvordan ved jeg, om eleverne deltager aktivt eller lytter passivt? passivt lytter?

Aktiv læring er kernen i den læringsoplevelse, der er designet og leveret af Mercuri International, uanset om det er live eller virtuelt. Det er afgørende at sætte forventningerne i begyndelsen af hver session, så den den lærende er klar over det krævede engagement. Facilitatorens intervention er regelmæssigt kombineret med elevstyrede aktiviteter, der kræver, at deltagerne reflektere og reagere: afstemninger, åbne spørgsmål, arbejde i små grupper på virtuelle flipover, deling af filer eller noter … Ofte er det kun underviserens kreativitet kreativitet den eneste grænse.

Hvad med materialerne? Præsenteres de i samme format som i traditionelle klasseværelser?

Det læringsmateriale, der bruges under sessionen, er designet og udviklet specifikt til den virtuelle læringsoplevelse med støtte fra Mercuris digitale læringscenter. Vores knowhow inden for digital læring kombineret med vores træningsekspertise, der er samlet i over 50 års erfaring, garanterer det bedste format til dine materialer.

Det lyder rigtig godt! Hvordan kan jeg finde ud af mere om virtuelle sessioner til min organisation?

Kontakt din betroede Mercuri-konsulent, eller send os en besked, så hjælper vi dig med at designe den rigtige virtuelle træningsløsning til dine medarbejdere.

Vil du have mere information? Så kontakt os!

Læs mere om vores digitale læringscenter.