Rapporten Future State of Sales kommer den 18. november

“85 % af virksomhedsledere siger, at kundeværdiorientering er den mest kritiske tendens for fremtidig succes”

Den 18. november udgiver Mercuri International Research (tidligere ProSales) “The Future State of Sales”, en detaljeret udforskning af de tendenser, der former branchen, i forbindelse med deres længe ventede “The Sales Conference”-begivenhed.

Rapporten, som er et samarbejde med SalesOnly og Scrive, er baseret på interviews med over 1000 virksomhedsledere i 30 lande. Det er et ambitiøst øjebliksbillede af en branche, som har måttet udvikle sig hurtigere end på noget andet tidspunkt i nyere historie, og den dækker vigtige medvirkende faktorer som f.eks. nye teknologiers rolle, ændrede arbejdsmetoder og skift i kulturelle forventninger.

Og den vigtigste tendens? Den forretningskritiske karakter af kundeværdiorientering i fremtidig succes. Som Henrik Larsson-Broman fra Mercuri International bemærker:

“Kundeværdiorientering – udfordringen med at gå fra en produktcentreret til en købercentreret salgsorganisation – har i lang tid været en stigende udfordring og er nu en topprioritet for de fleste B2B-organisationer. Årsagen er ganske enkelt, at salget er blevet mere komplekst, og at kunderne forventer mere af deres leverandører. De har brug for leverandører, der kan skabe kundeunikke løsninger, bringe ny indsigt baseret på trends og forskning, uddanne og inspirere kunden til forandring og ikke mindst forudse kundens fremtidige problemer. Det er udfordringer, som skal løses for at kunne overleve i et hårdere forretningslandskab.”

Rapportens mange andre udforskningsområder omfatter:

  • Den stadig mere udfordrende karakter af talentrekruttering
  • Virkningen af teknologiske forstyrrelser
  • Stigningen i fjernarbejde og -salg

Som SalesOnlys CEO Jenny Berge bemærker:

“Den digitale overgang, der er accelereret i de senere år, har påvirket og påvirker fortsat hele salgslandskabet. Gennem den indsigt, som undersøgelsen har givet, har vi fået en dybere forståelse af, hvordan vi kan hjælpe vores kunder med at finde og rekruttere sælgere og salgsledere, som bidrager til konkurrenceevnen både nu og i fremtiden.”

Rapporten er en detaljeret undersøgelse af nutidens forretningslandskab, som er vigtig læsning for virksomhedsledere, der ønsker at forberede sig på morgendagens udfordringer, og den udkommer i forbindelse med The Sales Conference den 18. november.

“Vores partnerskab med SalesOnly og Scrive giver værdifuld indsigt i, hvad markedet leder efter, og hvordan fremtidens rekrutteringsbehov ser ud. Deter et gunstigt samarbejde, som er værdiskabende for alle parter og for erhvervslivet generelt”, siger Henrik Larsson-Broman.

Kontaktpersoner:

Frank Herbertz, administrerende direktør
Mercuri International Group
E-mail: press@mercuri.net.stg.synot.io

Daniela Vidakovic Lundin, Global Marketing Manager
Mercuri International Group
E-mail: press@mercuri.net.stg.synot.io