Styring af nøglekonti

Ledelse af nøglekunder

At opnå fremragende key account management er blevet mere komplekst og mere vigtigt for at sikre fremragende vækst. Derfor er Mercuri International og University of St. Gallen i Schweiz gået sammen om at udvikle en komplet metode til key account management.

Vores KAM-metode

Et key account management-system er afgørende for en effektiv styring af en virksomheds nøglekonti. Det indebærer, at man tilpasser virksomhedens strategi til nøglekontotankegangen, sætter SMARTe nøglekontomål, foretager løbende planlægning og måling, forstår nøglekontoens beslutningsteam og omdanner nøgleinformation til virksomhedsinformation. Vellykket key account management indebærer også at styre det unikke forhold til key accounts, identificere muligheder, levere løsninger, kommunikere værdi, skabe en effektiv forretningsplan for kontoen og håndtere udfordrende situationer med ynde.

Få mere at vide

Er du interesseret? Læs produktarket igennem! Uanset om du er interesseret i ét eller flere emner, sørger vi for, at din træning passer til dine og din organisations behov.

Leveringsformat

100 % digital eller i kombination med fysisk eller virtuel undervisning

Videoer, øvelser, spørgeskemaer, dokumenter, der kan downloades, gamificerede scenarier og åbne fora for at komme i kontakt med fællesskabet. Alle materialer er kompatible med bærbare computere, tablets og smartphones.

Key Account Manager

Det er personligt…

Salgsverdenen har for nylig gennemgået en hurtig udvikling, drevet af både teknologiske forstyrrelser og seismiske ændringer i arbejdsteknikker – og lokationer. Dine nøglekunder er kernen i din forretning – så hvordan holder du det personligt i en verden, der bliver mere og mere fjern? Tag testen for at finde ud af, om du er på omgangshøjde med KAM!

Key Account Management Tips

Nogle hurtige tips til at komme i gang

For at få mest muligt ud af key account management skal du have en klart defineret proces og struktur. Her er en trin-for-trin-guide til at komme i gang med KAM-succes.

Oversigt over programmet

  1. Få indsigt i kontoen
    Lær, hvordan du indsamler oplysninger om kontoen for at få indsigt i og analysere oplysningerne om kundens marked, konkurrencesituation, mål og behov
  2. Sæt mål og strategi
    Opdag den mest effektive måde at udfylde din kontoplan på, og skab en fornuftig og bæredygtig strategi for nøglekonti
  3. Administrer relationer
    Sørg for konsekvent og meningsfuldt engagement med de mennesker, der har magt til at træffe beslutninger inden for kontoen
  4. Identificer og skab muligheder
    Anerkend og evaluer nye muligheder på nøglekontoen, og udvikl den bedste strategi til at positionere din løsning
  5. Udvikle og levere værdi
    Opbyg et virkningsfuldt værditilbud, der giver genlyd i forhold til kundens behov, og lever det som et engagerende budskab
  6. Gennemgå og tilpas
    Forstå vigtigheden af det sidste trin – opdater kontoplanen med nyttige oplysninger og bedste praksis indsamlet i løbet af cyklussen

KAM – quick answers

Hvad er (key) account management?

Key account management (KAM) er processen med at skabe og føre tilsyn med et gensidigt fordelagtigt partnerskab mellem en organisation og dens vigtige kunder.

Hvad laver en (key/global) account manager?

Account manageren har ansvaret for at tage sig af sine kunder, som til tider befinder sig i forskellige områder eller regioner. Globale account managers ser på virksomhedens salgsresultater og anbefaler tiltag for at forbedre resultaterne.

Kom godt i gang

Tag kontakt til os

Uanset udfordringen har Mercuri International en læringssti til dig. Gennemse vores andre læringsforløb, der bringer træning til, hvor du er, og når det passer dig. Har du brug for en skræddersyet løsning? Kontakt os for at få det til at ske!