Hvordan gentænker virksomheder deres uddannelse?

Trends inden for uddannelse 2020

2020 har budt på en kombination af globale begivenheder, der har omdefineret forretningslandskabet. Mercuri International gennemførte denne undersøgelse for at finde ud af, hvordan virksomheder reagerer på denne storm af ændringer på markedet – Training Trends 2020. Undersøgelsen så på en bred vifte af brancher, fra finans til pharma, byggeri til forbrugsvarer, og talte med ledere fra C-niveau, salg, HR og uddannelse. Der var en række områder, hvor der var generel enighed på tværs af brancher og roller, men andre, hvor meningsforskellene var mærkbare. Lad os se på nogle af indsigterne i Training Trends! Hvis du vil have flere interessante fakta og tal, kan du downloade hele rapporten her:

Fokus på branchens ledere

Til højre ser du listen over de 5 mest populære træningsemner i øjeblikket. Interessant nok er “håndtering af forandringer” kun lige kommet i top ti – en overraskelse i betragtning af den hurtige og meget uforudsigelige karakter af markedsudviklingen i 2020.

At se på forskellige roller

Ledere på tværs af alle brancher er enige i deres tro på VBS og behovet for at vinde nye kunder, mens CEO’er værdsætter key account management. Salgsdirektører og -chefer omfavner fjernsalg, mens HR/træning er mere produktorienteret.

Statistics of changing training budgets and planned training formats - training trends 2020

Træningstendenser 2020 – Budgetterne påvirkes

Der var enighed om, at udgifterne til uddannelse sandsynligvis ville blive reduceret betydeligt i 2020, idet 45 % reducerede deres budget, 30 % fastholdt det, og kun 4 % øgede det. Men selvom budgetterne måske vil blive reduceret, bliver de penge, der bliver brugt, fokuseret på specifikke områder: En blanding af formater ser ud til at være vejen frem, med en klar interesse for digitale og virtuelle løsninger.

Hvad har vi lært?

Find flere statistikker og konklusioner ved at downloade den fulde rapport!