Trusted Advisor-programmet var designet til at øge indsigten blandt Philips’ serviceteknikere om deres indflydelse, og hvordan de kan bidrage til at forbedre kundetilfredsheden og opfattelsen af Philips’ brand hos deres kunder i sundhedssektoren.
Udfordringen
På dagens marked for sundhedsudstyr er succes ikke baseret på gode produkter eller gode salgsrepræsentanter. Opbygning af tillid og bæredygtig vækst hos kunderne kræver engagement og professionalisme.
For at bevare den markedsledende position, som Philips Healthcare har på Benelux-markedet, mener de, at de er nødt til at differentiere sig endnu mere fra konkurrenterne. De besluttede at investere i et program for bløde færdigheder for at differentiere sig med hensyn til service, hvilket er målet med Trust Advisor-programmet. Det er ikke nok at være en god tekniker, man skal også vide, hvordan man interagerer med kunderne.
Styrker, der kunne hjælpe dem med at differentiere sig på serviceniveau, var:
- Netværk af erfarne serviceteknikere
- Projektledere
- Applikationsspecialister


“Mennesker er det vigtigste aktiv, og jeg mener, at det virkelig giver mening at investere i sine medarbejdere og ikke kun i tekniske færdigheder, men også i bløde færdigheder. Det vil virkelig betale sig”.
Gertjan Van der Weijden, direktør for kundeservice og drift

Løsningen
Philips Healthcare samarbejdede med Mercuri International om at udvikle programmet “Trusted Advisor”. Dette initiativ havde til formål at øge bevidstheden blandt serviceteknikere om deres indflydelse på kundetilfredshed og brandopfattelse. Ved at udstyre dem med stærkere interpersonelle og rådgivende færdigheder hjalp programmet med at skifte deres rolle fra tekniske specialister til betroede rådgivere, der kunne forbedre kunderelationerne.
Resultatet
Resultater efter samarbejdet for Philips Healthcare
Programmet førte til en betydelig forbedring af kundeinteraktionerne, styrkede tilliden og skabte bæredygtig forretningsvækst. Serviceingeniører, projektledere og applikationsspecialister begyndte at tilegne sig nye tankesæt og opnåede værdifulde færdigheder, der gjorde dem i stand til at levere enestående service. Som følge heraf styrkede Philips Healthcare sin position som markedsleder i Benelux-regionen.
Philips Healthcare er en global leder inden for sundhedsteknologi, der er dedikeret til at forbedre menneskers liv gennem innovative medicinske løsninger. Med et stærkt fokus på patientcentreret pleje leverer Philips banebrydende billedsystemer, patientovervågning og sundhedsinformatik for at forbedre diagnostik, behandling og den samlede hospitalseffektivitet. Philips Healthcare er engageret i at fremme sundhedspleje gennem innovation og bæredygtighed og giver sundhedspersonale over hele verden mulighed for at levere bedre resultater og forbedre patientoplevelser.

Konklusion
I betragtning af udfordringerne ved teamets turnaround, hvad var så de vigtigste succesfaktorer for programmet? Vi spurgte Gertjan Van der Weijden, Director of Customer Service and Operations. Nedenfor er hans svar:
- Mellemledelsens engagement. De skal virkelig tro på det. De er de vigtigste fortalere.
- Skab en brændende platform og bevidsthed om behovet for forandring.
- Konsistens i tilgangen. Det var ikke bare en eller to dages træning, men det var noget, der kunne mærkes og opleves i forskellige cases/virkelige jobsituationer.
For flere detaljer
Videoerne tager dig gennem historien om, hvordan programmet blev udviklet og implementeret og resultaterne for Philips.
Hvorfor Mercuri? – Interview med Gertjan van der Weijden hos
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Råd til andre – Interview med Gertjan van der Weijden
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Analyse – Interview med Gertjan van der Weijden hos Philips
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Baggrund – Interview med Gertjan van der Weijden hos Philips
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Design – Interview med Gertjan van der Weijden hos Philips
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Implementering – Interview med Gertjan van der Weijden hos Philips
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Introduktion til Philips Trusted Advisor-program – Harry Jonkers, GAM Mercuri
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Nøgler til succes – Interview med Gertjan van der Weijden
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Resultat for virksomheden – Interview med Gertjan van der Weijden
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Resultat for folket – Interview med Gertjan van der Weijden
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…
Uddannelse – Interview med Gertjan van der Weijden hos Philips
Dette er en serie videoer baseret på interviews med Gertjan van der Weijden, Director of Customer Service and Operations hos…