Den 24. november samles ledende medarbejdere fra hele verden i Stockholms Avicii Arena til dette års salgskonference. Og som altid vil der være et stort tema. Og i år er temaet “tillid”.
Hvorfor ’tillid’?
Vi tænker ofte på tillid som et abstrakt begreb – en følelsesmæssig kontrakt, som præger den måde, vi interagerer med mennesker omkring os på. Men fra et forretningsperspektiv er tillid et håndgribeligt aktiv – et, der kan kvantificeres for at træffe informerede beslutninger, opbygge indtægter og sikre langsigtet vækst. Det fremgår ikke af balancen, men enhver klog virksomhedsleder kender dets værdi.
Hvorfor er det dette års tema?
For at sige det mildt har det sidste år været “begivenhedsrigt”. Verdensbegivenhederne har skabt en situation med stigende usikkerhed, hvor principper, som vi troede var universelt forstået – den objektive retsstat, fredelig magtoverdragelse og territorial suverænitet, for blot at nævne tre – er blevet udfordret og i nogle tilfælde omstødt.
I dette klima, hvor vi ikke længere kan garantere, at etablerede sociale kontrakter bliver overholdt, hvordan opbygger vi så meningsfulde relationer, der kan hjælpe med at udvikle langsigtet, bæredygtig forretningsvækst? Svaret (som du sikkert har gættet) handler om tillid.
“Tillid har altid været en vigtig drivkraft for at få succes i erhvervslivet … tillidsfulde virksomheder har mere loyale kunder, lavere medarbejderudskiftning, højere omsætning og rentabilitet og højere markedsværdi. Højere niveauer af tillid resulterer også i lavere omkostninger ved at drive forretning. Ikke mindst fordi tillid får kunderne til at anbefale din virksomhed. Desuden fremmer tillid samarbejdet mellem kolleger og øger engagementet i organisationen. ”
Rapporten om fremtidens salg 2022
Lad os bryde det ned
I år vil Mercuri Research præsentere deres årlige rapport baseret på en global undersøgelse af over 1.000 virksomhedsledere. Den vil dissekere, hvad vi egentlig mener med tillid, opdele det i dets enkelte dimensioner og påpege den virkelige virkning af at opbygge tillid fra et forretningsperspektiv. Den vil give vejledning og forslag til, hvordan virksomhedsledere kan finde nye muligheder, skabe bedre og længerevarende kunderelationer og finde nye måder at skabe langsigtet vækst på.
“Når kunder mistror virksomheder, bliver tillid også en værdifuld valuta i salget og en måde, hvorpå disse virksomheder kan differentiere sig fra andre …”
Henrik Larsson Broman
Og da 99 % af de adspurgte virksomhedsledere siger, at “tillid er afgørende for at opbygge langsigtede relationer med kunder”, er det vigtigere end nogensinde, hvordan vi kommer dertil.
De 6 byggesten til tillid:
- Kompetence
- Formål
- Sikkerhed
- Pålidelighed
- Integritet
- Omdømme
Men hvad er vigtigst? Find ud af det på dette års salgskonference
Men der er mere…
Derudover vil konferencen byde på fem fascinerende hovedtalere, som alle tager fat på emnet tillid ud fra deres unikke ekspertise og bringer forretningskritisk indsigt fra perspektiver uden for det konventionelle salgsmiljø – og udfordrer os alle til at tænke på nye, spændende måder.
Vi får besøg af eksperter inden for:
- Salgstendenser
- AI og forretningsstrategi
- Systematisk forretningsvækst
- Strategisk adfærdsforskning
Åh, og en keynote fra en person fra forretningsverdenen, luftfart og heavy metal. Helt ærligt.
Kom og vær med!
Vi vil meget gerne se dig til arrangementet (enten personligt eller digitalt) – og kan elske en fascinerende dag med ekstraordinære mennesker. Vi garanterer, at alle vil gå derfra med nye ideer, nye perspektiver og praktiske måder at tage deres salg til det næste niveau på.
Stol på os.
For mere information: Salgskonferencen 2022